Elektrokola?

Proč vlastně?

Protože pro nás jsou e-kola jasným řešením pro dnešní problémy s mobilitou. Několik studií ukázalo, že uživatelé elektrokol jezdí na kole častěji a na delší trasy a také, že si spíše vybaerou své elektrokolo místo jiného druhu dopravního prostředku. Elektrokola jsou navíc ekonomická na provoz (zhruba 30 Kč za každých 1000 km), interaktivní, v porovnání s ostatními druhy dopravních prostředků lehká a jízda na nich je zábavou. A ke všemu mají ještě jednu ohromnou výhodu oproti jiným elektrickým vozidlům, jako jsou skůtry či auta. I s vybitou baterií s nimi stále můžete jet dál.
.

Co přesně je elektrokolo?

E-kolo je bicykl s dodatečnými funkcemi, které činí jízdu jednodušší a zábavnější. Jsou to na první pohled malé detaily, ale mají obrovský efekt: už žádné dlouhá a namáhavá stoupání, už žádné problémy s protivětrem, už žádné pocení při dojíždění do práce… Když elektrokolo porovnáme s dalšími elektrickými dopravními prostředky, pak má nejlepší poměr cena/hmotnost/dojezd. 
.     

Čísla hovoří sama za sebe:

Typ dopravního prostředku Kvalitní elektrokolo Elektrický skůtr Elektroauto
Hmotnost 20 až 26 kg 100 až 130 kg 1500 až 2000 kg
Dojezd 50 až 100 km 50 až 80 km 120 až 160 km

A ke všemu je třeba doplnit tat čísla o minimální dopad, který mají elektrokola na životní prostředí. Síla jezdce je doplněna o 250W motor, který je zásobován malou a lehkou baterií (většinou 36 V s kapacitou kolem 8 Ah). Je to právě jakési souznění člověka se strojem v kombinaci s vyžadovaným malým prostorem, a cenou, co dělá elektrokolo nejefektivnějším z elektrických dopravních prostředků.

Technologie

To co dělá naše kola výjímečné.

Ach áno….ta famózní řídítka Moustache….tam, kde to všechno začalo! Vyvinuty byly našimi předchůdci a my je trochu inovovali a dali jim nový unikátní dizajn. Ten měl jasnou funkci: Poskytnout přirozenou pozici jezdci a vylepšit tak jeho pohodlí za jízdy.

Museli jsme vyvinout celkem 4 různé varianty, které se lišily jen malými změnami v úhlech, než jsme narazili na tu správnou kombinaci a jejich bezchybný tvar.

Stejně tak jako naše rámy, i Moustache řídítka jsou vyrobena z hliníkové slitiny 6061 a také jsou upravovány stejnými tepelnými procesy pro jejich maximální odolnost.

Je však třeba vás upozornit. Jednou zkusíte a už nikdy nebudete chtít nic jiného!

V Moustachi nikdy neměli rádi blatníky. Pokaždé jsou tak nějak nakřivo, skoro vždycky se hýbou, a zaručeně zničí vzhled každého kola. A proto se rozhodli, že začnou úplně na začátku a vyvinuli své vlastní blatníky!

Speciální a exkluzivní blatníky Moustache jsou vlastně profilovanou trubkou a tedy jsou velmi pevné a zároveň lehounké. A přesně odpovídají tvaru a linii kola, takže i vaše oko bude potěšeno.

Dalšími přednostmi je možnost vést kabely uvnitř blatníků a také využít je jako nosný prvek například pro přední vzpěru.

Blatníky jsou dostupné ve dvou šířkách a dvou velikostech pro elektrokola Samedi 28 a Lundi 26. Blatník se může jevit jako úplná ptákovina, ale jak vidíte, může za ním stát i solidní vývoj a poměrně složitá technologie. Ale v Mostachi jsou přesvědčeni, že i vy si s nimi budete myslet, že ta práce stála za to.

Lundi 26

Normálně by bylo v zásadě nemožné, navrhnout a vyrobit otevřený, nebo chcete-li dámský, rám stejně pevný jako klasický uzavřený s horní rámovou trubkou. A přesto, my jsme to dokázali! Vyvinuli jsme exkluzivní technologii pro rám elektrokola Moustache Lundi 26. Spodní rámová trubka má uvnitř tři komory, což je vlastně ekvivalent ke třem trubkám spojeným dohromady. Takže zatímco má rám vynikající tuhost v krutu, stále poskytuje jistou horizontální flexibilitu, která absorbuje vibrace.

Tuhost rámu je velmi důležitá pro vaši bezpečnost. Právě tuhost je hlavním předpokladem, aby se kolo nerozvlnilo ve velkých rychlostech, když pustíte řídítka, nebo když začnete šlapat.

Tři komory v hlavní rámové trubce také znamenají, že vedení bovdenů a elektrických kabelů je možné uvnitř rámu bez snížení jeho tuhosti.

Pro Lundi 26 se nám navíc podařilo vyvinout speciální geometrii tak, že na něm mohou pohodlně jezdit jezdci od 158 do zhruba 190 cm. Raději než mít sedlovou trubku téměř v rovině se středovým složením, je ta raději více položena směrem dozadu, takže se vzdálenost od řídítek zvětšuje spolu s rostoucí výškou sedla.

Take úhel hlavové trubky a závlek předního kola byl navržen tak, aby zaručoval optimální řízení v nízkých rychlostech a zároveň se zvyšovala stabilita kola tak, jak rychlost stoupá.

A poslední věc. Integrovali jsme přední světlo přímo do hlavové trubky tak, aby jste byli perfektně vidět, abyste měli jasnou cestu před sebou i v noci a také, aby vaše kolo vypadalo prostě božsky!

Samedi 28 / Samedi 27 Xroad

Rám tohoto kola je vyroben ze slitiny 6061 s dostatečnou kvalitou vhodnou i pro letecké komponenty. Daný tvar je rámu dodán pomocí hydroformingu, což je technologie při které je do trubek rámu vháněna voda pod vysokým tlakem, která rám vytvaruje podle dané formy. Díky této technologii máme větší kontrolu nad výsledným tvarem rámu a tloušťkou trubek. Nejzajímavější částí rámu je určitě horní rámová trubka, která je vyrobena z jednoho kusu. Na rozdíl od většiny kol modely Samedi 28 a Samedi 27 Xroad mají horní rámovou trubku protaženou až do zadní vidlice, díky tomu je zadní stavba dostatečně tuhá, přičemž je stále schopna absorbovat většinu vibrací pocházejících od zadního kola. Spodní rámová trubka a její ohnutí pak slouží k optimalizaci pozice baterie a také těžiště. Díky specifickému tvaru rámu je jízda na kole Moustache velmi pohodlná.

Samedi 27/9

Rám tohoto kola je vyroben ze slitiny 6061 s dostatečnou kvalitou vhodnou i pro letecké komponenty. Trubky rámu jsou tvarovány pomocí technologie hydroforming a protlačování. Díky tomu máme větší kontrolu nad výsledným tvarem rámu a tloušťkou trubek, což vede ke špičkové kvalitě výsledného výrobku. Model Samedi 27/9 je průkopníkem nového typu kol, který přináší výhody 29” i 27” modelů, protože přední kolo je větší než zadní. Pro lepší obratnost kola jsme zkrátili spodní vidlici zadní stavby. Zábavné kolo, které lze ovládat za všech okolností – to je to, co máme na Moustache kolech rádi! U modelu Samedi 27/9 jsme koncept různých rozměrů kol dotáhli do dokonalosti, protože velikost kol se mění podle velikosti rámu, kterou si zvolíte. Samedi 27/9 ve velikosti M a L jsou vybavena koly o průměrech 27,5”/29”, to stejné kolo ve velikosti S však disponuje koly s velikostí 26”/27,5”.

Samedi 27/9 FS

U tohoto modelu je tolik zajímavých detailů, že shrnout je do pár řádků je nemožné… Za prvé: koncept různých velikostí kol 27,5”/29” vylepšuje chování kola a překonávání překážek.
Za druhé: zadní 27,5” kolo, pohyblivá zadní stavba, super-krátká spodní vidlice, to vše přináší skvělou efektivitu a radost z jízdy. Technologie Virtual Pivot Point eliminuje ztrátu energie nežádoucím pružením zadní stavby, přičemž se nesnižuje funkce odpružení při překonávání nerovností. Tlumič je umístěn co nejníže, aby byl ochráněn od kamenů a nečistot. Toto umístění je v hodné také z hlediska rozložení těžiště.

Skrytá síla

Pro tento projekt jsme zvolili cestu integrace. Pracovali jsme s naši kreativitou, pohrávali jsme si s každým úhlem a každou hranou. Technologii hydroformingu jsme dotáhli do dokonalosti a vytvořili jsme kolo s dynamickým vzhledem. Klíčovým bodem pro nás bylo vyrobit kolo, které bude vypadat dynamicky ale zároveň elegantně. Takový by měl být i pocit z jízdy na něm. Našim cílem bylo upravit odpružení tak, abyste při jízdě neztratili ani jediný watt energie.

The dynamic control system of the rebound that we introduced in 2016 has been further refined and optimized for our new compression curve. We’ve also focused on dynamic riding feel, with a neutral suspension so as not to waste a single watt of power, and a low center of gravity thanks to moving the linkage, shock absorber and battery lower down in the frame. After setting new standards such as the 14T motor cog, we have done it again, with innovations such as an anti-suck chain guide, stiffer rims and cranks to bring even more fun to the eMTB experience!

Mohli bychom mluvit o 890-ti ušetřených gramech, o několika procentech lepší tuhosti, o síle vláken Toray T700, o výjimečném výrobním postupu, při kterém jsou trubky kontrolovány zvenčí i zevnitř. Mohli bychom sepsat tři strany, ale raději se držíme jednoduchosti:

Karbon

Prostě lehčí, lepší, rychlejší, živější! Navždy více zábavy!!!

Abychom zlepšili možnosti jezdce, před dvěma lety jsme byli první, kdo přišel se speciálním čtyrnácti-zubovým kolečkem pro motor Bosch. To se stalo standardem a my pokračovali v prvenstvích. Začal jsme vyrábět kazetu 11/42 a ostatní nás následovali. Nyní používáme dokonce 11/46 kazety!

Máme náš vlastní systém pro vedení řetězu a zamezení jeho spadnutí. Ten se skládá z příruby a dvou prstů, jeden je nylonový a druhý z nerezové oceli pro lepší tuhost, přesnost a co nejpomalejší opotřebení.

After months of testing a number of «+» tires on our trails, we finally decided on the Maxxis Rekon in 2.8 section! This was the best basis to develop our new platforms. And to achieve a perfect balance between stability and cornering ability, we decided to develop a unique rim, asymmetrical and with an internal width of 35mm! This rim, made from 60061-E Aluminium, is welded and heat treated for optimum strength. Allied with CNC aluminum hubs with sealed bearings, and thanks to consistent spoke tension, it significantly improves the dynamism of our wheelsets! Why we should waste a single watt of the battery with a poor set of wheels ? ;-{D

The more you ride a eMTB, the more you improve your skills, the faster you go, the harder you ride! The standard cranks are no longer stiff enough… So we decided to create our own models! They are forged and strengthened in order to not bend from the power of the most enthusiast riders or from your most awesome jumps!

Převodovka NuVinci je postavena na principu několika pohybujících se koulí, které přenáší sílu. Převodový poměr se mění pomocí naklápění os jednotlivých koulí s ohledem na vnitřní vstup a výstup přenosových kroužků. Nominální převodový poměr systému je 360%, což znamená, že s jedním talířem vepředu to je, jakoby nejmenší kolečkona kazetě mělo 11 zubů a největší 40. Ale každý ví, že video vydá za 1000 slov.

Výhody

  • Plynulá a hladká změna převodů
  • Možnost měnit převodový poměr i za plného zatížení, což je u elektrokol zvláště velká výhoda
  • Přirozený přechod mezi převody
  • Lepší celková efektivita než u ostatních nábojových převodovek
  • Není převod, který byste postrádali
  • Menší náročnost na údržbu
Share This